KuBra presenteert: “Waarde en waardebepaling aangaande kunst”

Expositie stichting KuBra: “wat is kunst nog waard?”
“Waarde en waardebepaling aangaande kunst” is het thema waarmee Stichting KuBra aan de slag gegaan is en waarvan het resultaat van 10 maart tot en met 1 april te zien is in de nieuwste galerie van Tilburg: Rops Art Gallery aan het Koningsplein. Negen talentvolle kunstenaars hebben zich de afgelopen periode gericht op dit thema. De kunstenaars Roxanne Swan (Nuenen), Maykel Schoonus (Tilburg), Wilma de Turck (’s-Hertogenbosch), Roy Rops (Gilze), Anita Dielen (Goirle), José Smits (Best), Cor van Opijnen (Tilburg), Loes Watchman (Helmond) en Agnes van Dijk (Eindhoven) geven ieder hun eigen visie op de waarde van kunst. Zaterdagmiddag 10 maart om 13.00 uur is de opening van deze expositie voor publiek, waarbij de aanwezige kunstenaars u graag langs hun werk zullen leiden. U kunt de expositie bezoeken van 10 maart t/m 1 april op zaterdag en zondag tussen 13.00 uur en 17.00 uur. Tijdens de openingstijden zijn steeds enkele exposerende kunstenaars aanwezig. U vindt Rops Art Gallery aan het Koningsplein 217 te Tilburg.

Variëteit in “Waarde en waardebepaling aangaande Kunst
Gedurende de looptijd van de tentoonstelling kunt u het gevarieerde werk op waarde komen schatten. Er is een aanbod van schilderkunst, van expressionistisch tot mixed-media, van pop-art tot abstract, maar ook fotografie, keramiek, beelden, installaties, couture en videokunst. Op deze wijze is er voor iedereen wel werk om op waarde geschat te worden. De tentoonstelling markeert tevens de opening van een nieuwe galerie in Tilburg: Rops Art Gallery. Op deze plek aan het Koningsplein zal een levendige artistieke omgeving ontstaan. Bijzonder aan deze galerie is de industriële kelder, die ook als expositieruimte gebruikt zal worden. Naast een aantal kunstenaars van de vaste collectie zullen er ook regelmatig tijdelijke tentoonstellingen te zien zijn.

KuBra wordt in 2012 nóg groter, beter en professioneler!
Een jaar na de oprichting blijkt het animo voor Stichting KuBra enorm en professionalisering van de organisatie is nodig gebleken. Het bestuur van de stichting is daarom uitgebreid en externe adviseurs zijn ingeschakeld om KuBra verder uit te bouwen. Inmiddels hebben 84 Brabantse kunstenaars zich aangesloten. KuBra zal steeds vaker vertegenwoordigd zijn in het Brabantse culturele milieu, dit jaar staan er alweer 12 exposities op de agenda! Belangrijk in dit proces is ook de lancering van de eigen website, www.stichtingkubra.nl. Hier kunnen kunstenaars, culturele instellingen en kunstliefhebbers elkaar treffen om ideeën uit te wisselen, inspiratie op te doen of om een leuke culturele dag uit te plannen. KuBra kunstenaars zijn immers zeer actief!
___________________________________________________________________________
Website  www.stichtingkubra.nl
www.brabantsekunstenaars.exto.nl
E-mail    info@stichtingkubra.nl