Schilder jij mee op 2 juni tijdens Kunstmarkt 'Montmartre' in Rosmalen?

Schilder jij mee?

De aftrap van het Community-Art Project ‘Kunst & Cohesie’ is op zondag 2 juni 2024 tijdens de Kunstmarkt ‘Montmartre’ in Rosmalen, een perfect moment om te starten, daar de bezoekers al in de ‘kunststemming’ zijn.

In 4 gezellige stands (kraamnummers 7, 13,14, 15) staan vanaf 11 uur de kunstenaars/docenten/vrijwilligers, de penselen, de verf en versnapering klaar en liggen de paneeltjes van 20×20 cm gereed, zodat iedereen meteen kan aanschuiven.
Samen met buurtgenoten, vrienden en kennissen, jong en oud, een leuke middag tussen de kunst en er zelf onderdeel van zijn!

Er worden 2 grote schilderijen gemaakt, bestaande uit losse houten paneeltjes van 20×20 cm, waarbij iedere bezoeker een paneeltje kan schilderen volgens voorbeeld en natuurlijk met eigen creativiteit!
De unieke kleine, persoonlijke kunstwerkjes worden later samengevoegd tot twee schilderijen, gevernist en ingelijst.
De uiteindelijke kunstwerken worden weer teruggegeven aan de gemeenschap en krijgen een permanente plek in een voor publiek toegankelijke ruimte in Rosmalen, die groots onthuld gaan worden!

De deelnemers hoeven zeker geen kunstzinnige achtergrond te hebben, alleen een goede dosis enthousiasme, want ze worden begeleid. Er zijn geen deelnamekosten aan verbonden en voor versnaperingen wordt gezorgd!
Al naar gelang de werkstukken vorderen, worden er andere schildermomenten gecreëerd.

Stichting KuBra draagt op haar manier bij, middels kunst, om saamhorigheid en betrokkenheid te creëren door samen te werken aan één kunstwerk. Het versterkt de sociale cohesie.

Het project wordt ondersteund door de wijk, de gemeente ’s-Hertogenbosch, Rabobank, Hermes en het Postcodeloterij Buurtfonds.

Mede mogelijk gemaakt door:

Tijdens Kunstmarkt ‘Montmartre’ 2024
2 juni 2024