Onthulling Kunstwerken gevel Galerie KuBra-Art

PERSBERICHT

KuBra-Art onthult gezamenlijke kunstwerken in centrum Rosmalen

Op zondag 8 september om 14.00 uur zal wethouder Roy Geers twee gezamenlijke kunstwerken feestelijk onthullen in het centrum van Rosmalen. Deze kunstwerken zijn gemaakt in het kader van het community-art project ‘Kunst & Cohesie’ van stichting KuBra.

De kunstwerken, die onder begeleiding van Brabantse kunstenaars zijn gecreëerd door buurtbewoners, worden hiermee teruggegeven aan de gemeenschap. Ze krijgen een permanente plek aan de gevel van de KuBra-Art Galerie, gelegen aan Achter de Driesprong 10, waar ze voor het publiek toegankelijk zullen zijn.

Elk van de twee grote schilderijen bestaat uit meerdere losse houten paneeltjes van 20×20 cm. De bewoners hebben elk een paneeltje geschilderd, geïnspireerd door een voorbeeld naar Jeroen Bosch en Gustave Klimt en aangevuld met hun eigen creativiteit. Het community-art project startte tijdens de Kunstmarkt ‘Montmartre’ in Rosmalen, waar bezoekers al in de kunststemming waren. Daarna zijn de laatste paneeltjes in het thuishonk van de stichting beschilderd door de bewoners en kunstenaars. De unieke, persoonlijke kunstwerkjes zijn vervolgens samengevoegd tot twee volwaardige schilderijen, gevernist en ingelijst.

Het project richt zich op een brede doelgroep binnen de Rosmalense samenleving en is bedoeld om bewoners, die weinig in aanraking komen met kunst en cultuur, te bereiken en betrekken. De kunstwerken zijn het resultaat van diverse gezellige middagen vol creativiteit en kunstbeleving.

Dit project werd mogelijk gemaakt door ondersteuning van de wijk, de gemeente ’s-Hertogenbosch, Rabobank, Hermes en het Postcodeloterij Buurtfonds

DATUM
Zondag 8 september 14.00 uur